Home » web_cat » Elektronika w domu » Reklamować, naprawiać czy zakupić nowe – co robić, gdy szwankują nasze sprzęty domowe?

Reklamować, naprawiać czy zakupić nowe – co robić, gdy szwankują nasze sprzęty domowe?

W naszym miejscu pracy czy w domu otacza nas wiele sprzętów, bez których – jak nam się zdaje – nie dalibyśmy rady żyć. Niemal codziennie używamy suszarki do włosów, czajnika bezprzewodowego, drukarki czy pralki. Komfort, jaki zapewniają nam tego typu ”maszyny”, oraz przyspieszenie czasu wykonywania wszelkich codziennych obowiązków, to główne ich zalety. Jednak co z nimi robimy, kiedy nagle coś przestaje działać?

pralka

Autor: Kevin Wheeler
Źródło: http://www.flickr.com
Serwis techniczny przyjdzie z pomocą, kiedy zepsuje nam się raczej większy sprzęt – lodówka, zmywarka, wielofunkcyjny robot kuchenny albo kserokopiarka. Część firm (polecamy pozycjonowanie stron www) w zakresie swoich usług pod wspólną nazwą „serwis techniczny” umieszcza również usługę dojazdu pod wskazany adres – do domu klienta lub firmy – i ocenę kondycji uszkodzonego urządzenia. Jeśli naprawy można dokonać na miejscu, bo uszkodzeniu uległa na przykład elektronika w pralce, serwis wykonuje ją od ręki, bez przewożenia urządzenia.

Kupując produkty RTV czy AGD w większych centrach handlowych, możemy dokupić także dodatkową, specjalną gwarancję, która zapewnia bardzo szybką reakcję na zgłoszenie usterki (najczęściej w tym samym dniu albo w kolejnym dniu roboczym). Jednak nie oczekujmy wiele kiedy psuje nam się elektryczny młynek do kawy albo ręczny blender. Nasza reklamacja na pewno zostanie rozpatrzona, ale albo gotówka (lombard warszawa) zostanie nam zwrócona, albo otrzymamy dokładnie taki sam model urządzenia ze sklepowej półki, jaki nam się zepsuł. Niestety, ostatnimi czasy bardzo często słyszy się, że naprawianie małego AGD nie jest opłacalne, bo sprowadzenie odpowiednich części przez serwis techniczny oraz zreperowanie urządzenia może być o wiele droższe, niż zakup nowego. Część sklepów nie naprawia sprzętów, żeby uniknąć ewentualnych starć na linii klient-sklep i woli od ręki rozwiązać sprawę reklamacji w sposób pożądany przez klienta.

Rzeczywistość ma się tak, że fala chińskich, niedrogich, a przy tym dość awaryjnych produktów zalała też nasz rynek, osoby naprawiające wszelkiego typu sprzęty często same doradzają, aby po prostu pozbyć się zepsutej rzeczy zanosząc ją do supermarketu prowadzącego zbiórkę elektrośmieci, i od razu kupić nową. Kiedyś prowadzono badania mające na celu pokazanie, ile żelazek, pralek, lodówek i innych sprzętów tego typu człowiek zużywa w życiu. Dzięki takim praktykom, jak wyrzucanie i kupowanie nowych urządzeń, w ostatnim czasie tempo zużycia domowych sprzętów naprawdę przyspieszyło.